Torony - teszt

A mai nap próbálgattam a hőmérséklet és a sebesség viszonyát (lásd korábbi napi tipp bejegyzés), nevezetesen hogy hogyan kell emelni a hőmérsékletet a sebesség arányában illetve meddig lehet csökkenteni a hőmérsékletet. Ezek az értékek színenként, tekercsenként és anyagtípusonként is nagyon eltérőek lehetnek, de ennél a rózsaszín PLA szálnál konkrétan:

  • A legalacsonyabb hőmérséklet, amivel még ment, az olyan 185 fok körül volt, de ehhez a sebességet is csökkentettem kb. 45 mm/sec-re (nyomtatás közben a menüből)
  • Tudtam nyomtatni kb. 90mm/seccel is, de ehhez fel kellett emelnem a hőmérsékletet 220 fokra. De itt már nem olyan szép a külső felület

A nyomtatáshoz egy jól bevált modellt, egy tornyot használtam, amit máskor is használtam már kalibrációhoz és az eladandó nyomtatók tesztelésére. Ennek amúgy van egy kerek változata is.