Összerakható nagy manökken bábú

Már korábban is írtam olyan dolgokról, amelyeket több darabból lehet kinyomatni és a végén összerakni. Erre egy remek példa a mostani bejegyzésben bemutatandó nagy bábu: https://www.thingiverse.com/thing:17707. Mint a képeken is látszik több hosszas nyomtatási feladat eredményeként összerakhatunk egy majd' 45 cm magas, rugós összeillesztésekkel összerakott bábut.

A csapok nagyon szorosokat voltak, mivel PLA-val nyomtatattam, a PLA maga sem rugalmas (ABS-szel jobb lett volna ilyen szempontból). Viszont valahol olvastam egy trükköt, hogy forró vízbe áztatva egy rövid időre meg lehet lágyítani a PLA-t és így ezután könnyebben össze tudtam illeszteni a csapokat és a részeket. Ezt a trükköt ilyen tárgyaknál lehet alkalmazni, de azért óvatosan, mert én pl. vízforralót használtam, és a forró víz jó puhává tette a darabokat...

A részeknél amúgy kivételesen 0.3mm-es rétegvastagságot használtam, így is sokáig tartott a nyomtatás (összeadva 12 óra).

 

Címkék: nagy 3D nyomtató