PETG szappantartó kerti zuhanyra

A kerti zuhanyra szerettem volna egy szappantartót eszkábálni. Adta magát, hogy a 3D nyomtatót használjam erre. Találtam is egy megfelelő modellt kiindulási pontnak. Utána tinkercad-ban kicsit továbbfejlesztettem, hogy megfelelő legyen a felfogató rész átmérője.

Végül kinyomtattam PETG-vel a Wanhao i3-as nyomtatónkkal. Ezzel is bizonyítást nyert, hogy ezzel az olcsó nyomtatóval is tudunk PETG-t nyomtatni. Beállítások:

  • 235 C fúvóka
  • 65 C tárgyasztal
  • 35mm/sec-es sebesség (fő sebesség, infill és inner perimeter sebességet is csökkentettem) -- a lassúság oka, hogy a PETG-t alacsonyabb sebességgel érdemes nyomtatni, mert különben kihagyások lehetnek az extrúdálásban
  • 20% kitöltés (hogy masszívabb legyen)
  • 0.3mm rétegvastagság (ennél a tárgynál nem indokolja semmi a jobb minőséget)
  • Cooling fan (tárgyhűtő venti) kikapcsolva

A nyomtató bruttó 175.000-os ára már szerintem az a kategória, amiért megéri akár csak otthoni felhasználásra beszerezni egy 3D nyomtatót, és onnantól kezdve már csak a fantáziánkra van bízva, mire használjuk. Mi próbálunk itt pár gondolatébresztőt közzétenni.