Katedrális - apró részletek

 

Már korábban is kinyomtattam a Wanhao D4-el ezt nagyon részletes, aprólékos katedrális modellt. Ez eredeti méretet 75%-ra csökkentettem, hogy gyorsabban elkészüljön, kevesebb anyagot használjon (tipp: egyik tengely mentén 75%-os méretcsökkentés valójában az eredeti anyagszükséglet így nagyjából arányosan nyomtatási időt is kb. 56%-ra csökkenti!). Kíváncsi voltam, hogy mit kezd vele az i3, mivel ennél a modellnél szükség van a megfelelő hűtésre, a pontos pozicionálásra. És mivel sokáig tartott a nyomtatás (kb. 9 órát, mivel lassan nyomtattam, okulva a korábbi nyomtatás tapasztalataiból), fontos a megbízható üzemelés is.

A Wanhao i3 vette az akadályokat!

A nyomtatás narancs PLA-val történt, 0.25mm-es rétegvastagsággal (a nyomtatási idő csökkentése miatt), kb. 30mm/sec-es sebességgel. 0%-os kitöltést állítottam be, mert egyrészt maga a modell nem indokolja a kitöltést, másrészt a kis apró oszlopoknál a kitöltés okozta rázkódás is okozhatott volna gondot (kidőlő oszlopok). Ezt konkrétan olvastam ennél a modellnél, egyébként lehet, hogy nem mertem volna egy ilyen hosszú nyomtatásnál kísérletezni, hogy vajon jó lesz-e kitöltés nélkül is.

Néhány kép a nyomtatás közben:

 

Videó:

És az elkészült modell:

 

 

Egyedül a legmagasabb tornya nem sikerült tökéletesen, ott az volt a gond, hogy gyakorlatilag egy 2-3mm-es helyen mozgott elég gyorsan a fej, egy pontot forrósítva, így ott nem volt ideje az anyagnak rendesen lehűlnie, így az egy kicsit megfolyt és deformált lett. De a modell egésze nagyon meggyőző, és nem csak egy ilyen árkategóriájú nyomtatótól, hanem egy jóval drágább készüléktől is. Kíváncsi lennék, a Velleman K8200 hogyan bírkózna meg ezzel a modellel.