Napi tipp: jaguár - darabolva

Egy ismerős kért egy Jaguar motorháztető díszt, amit el is küldött STL formátumban (valahol találta). A modell némi kihívást jelentett, mivel nagyon hosszan és nagyon "lankásan" emelkedik - hosszan "elnyúlik". Ehhez bizony nagyon sok alátámasztás kellett volna, aminek eltávolításával nem akartam vesződni. És itt jutott eszembe az a trükk, hogy sok esetben van rá lehetőség, hogy a modellt feldarabolva olyan részeket kapjunk, amiket már alátámasztás nélkül is minden további nélkül lehet nyomtatni. Így nézett volna ki a modell alátámasztással:

jagmw.png

A darabolást a netfabb nagyon nagy tudású modell szerkesztő (utófeldolgozó) program netfabb basic ingyenes változatával végeztem:

netfabb Basic 5.2 - sigle3.fabbproject 2014.08.13. 210455.jpg

A végeredmény szerintem magáért beszél: semmilyen alátámasztás nem kellett, és még gyorsabban is elkészült (az alátámasztás is egy plusz idő). Legvégül befújtam a metál festékkel. Az összeillesztésnél a ragasztás sajnos látszik még, mert nem vágtam le a tárgyasztallal való érintkezésénél lévő kicsit szétnyomódott plusz "perem" szerűséget.

És itt egy jó kis videó arról, hogyan lehet a netfabb-ban modelleket szeletelni.