Egyedi csillagkép

 

Az egyik ismerősöm talált ki egy nagyon kreatív és látványos ajándékötletet: egyedi csillagkép a született gyermek születésének időpontjáról. Mindössze két képből és azt 3D formátumra való konvertálásából áll elő a fenti modell. A két kép ebben az esetben:

A konvertálást ezzel a webes eszközzel végeztem: https://convertio.co/png-svg/, majd pedig tinkercad-ba beimportáltam az svg-t, és egymásra helyeztem. A szeletelést Simplify3D-ben csináltam (kicsit jobban ki tudja "átlagolni", ha az fúvóka átmérőnek nem egész számú többszöröse egy részlet, pl. vonal), 0.1mm-es rétegvastagsággal, kék PLA-val nyomtattam. Szerintem nagyon szép lett az eredmény!

Az egyedüli probléma, hogy elég időigényes előállítani a csillagképet, hogy ki legyen terítve egy kör felületre és még jól is nézzen ki.