Gyors prototipizálás a TinkerCad-dal

Tegnapi bejegyzésemre rákontrázva rögtön itt egy eset arra, hogy a 3D nyomtatóval a háztartásban is tudunk hasznos dolgokat előállítani: ebben az esetben egy konyhai mérleg két elemfedője tűnt el valahol. Pont ekkorát, ilyen kialakításút elég nehezen fogunk, mondjuk a thingivers-en találni. De szerencsére mi magunk is készíthetünk modelleket, meglehetősen egyszerűen. Hogyan? Az ingyenes Tinkercad, webes 3D modellező programmal!

Nincs más dolgunk, mit regisztrálni a tinkercad.com-on és máris elkészíthetjük az első 3D modellünket. A program kezeléséről később részletesen is írunk. Az én modellem elég egyszerű volt, két lapos henger egymás tetején. Az elemtartó helyét egy tolómérővel lemértem, és ez alapján a méretek alapján hoztam létre az alábbi modellt:

tinkercad1.jpg

Utána a Design menü, Download for 3D printing menüpontjával STL formátumban letöltöttem a modellt, a Makerwarrel kinyomtattam 2 példányban, és így elkészült az elemtartó fedél (lásd a fenti fotókon).